Pierwsze Airbusy A350 dostarczone do Monachium pod koniec 2016 roku

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

A350-900-LH.jpg.2529454Pierwsze Airbusy A350-900 Lufthansy będą dostarczone do Monachium pod koniec 2016 roku. Lufthansa zamówiła łącznie 25 takich maszyn, które w przyszłości będą obsługiwać trasy z portów przesiadkowych przewoźnika we Frankfurcie i Monachium. „A350 symbolizuje nasze wejście do klasy dwulitrowej i jest ważnym krokiem w stronę aktywnej redukcji poziomu hałasu.” – powiedział Thomas Klühr, członek zarządu Lufthansa German Airlines, odpowiedzialny za finanse i hub w Monachium. Tego lata w Monachium Lufthansa korzysta z 26 maszyn międzykontynentalnych, w tym z 17 sztuk A340-600 i 9 sztuk A330-300.

Airbus A350-900 jest bardziej oszczędny niż jakakolwiek inna maszyna. Średnio zużywa 2,9 litra kerozyny na pasażera na 100 km – ok. 25% mniej niż maszyny obecnej generacji. Najwyższej klasy silnik Rolls-Royce Trent XWB oraz aerodynamiczny dizajn pozwolą również na redukcję poziomu hałasu poniżej aktualnie obowiązujących norm.

Sama kabina jest tak cicha, tak to tylko możliwe, dzięki nowej metodzie izolacji i materiałom absorbującym dźwięki. Na pokładzie A350-900 pasażerowie będą też korzystać z szerokich, panoramicznych okien i bardziej przestronnych schowków na bagaże podręczne.

Informacje techniczne

Silnik

RR Trent XWB-84

Długość

65,26m

Rozpiętość skrzydeł

64,75m

Wysokość

17,05m

Powierzchnia skrzydeł

443m2

Max. waga startowa

268 ton

Osiągi silnika

2 x 84 000 lbs

Max. pojemność paliwa

138 000 l

Prędkość przelotowa

0.85 macha

Zasięg*

ok. 9500 km

Zużycie paliwa

ok. 2,9 l. /100 pax km

vs. B747-400

-26%

vs. A340-300

-24%

* przy max. obciążeniu
Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

(Informacja prasowa)