Boeing będzie montować 787-10 Dreamliner w Karolinie Południowej

Boeing 787-10 ArtworkBoeing ogłosił, że montaż końcowy 787-10, najnowszego i najdłuższego modelu z rodziny samolotów 787 Dreamliner, będzie miał miejsce w zakładzie w North Charleston, w Karolinie Południowej.

Boeing będzie kontynuował montaż obu modeli 787-8 i 787-9 w Everett i North Charleston. Projektowanie 787-10 odbywa się właśnie w Everett, a rozpoczęcie ostatecznego montażu pierwszego egzemplarza tego samolotu planowane jest na rok 2017 i będzie miało miejsce w Karolinie Południowej.

Tanie bilety lotnicze kupicie na tripsta.pl.

Rozważaliśmy wszystkie opcje i uznaliśmy, że najlepszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniem będzie produkcja Boeinga 787-10 w Karolinie Południowej”, powiedział Larry Loftis, wiceprezes i dyrektor generalny programu 787 w Boeing Commercial Airplanes. „Pozwoli nam to zrównoważyć produkcję 787 w North Charleston i Everett, przy zwiększeniu tempa produkcji. Cieszymy się z ciągłego rozwoju oraz sukcesu w Karolinie Południowej. Ciągłe sukcesy obu naszych zakładów dają nam pewność, że nasze plany idą naprzód.”

110913 eurolot_warszawa_dubrownik_468x60px Image Banner 468 x 60

787-10 będzie o 5,5 metra dłuższy od swojego poprzednika 787-9. Środkowa część kadłuba samolotu (dłuższa o 3 metry) jest zbyt duża na efektywny transport z North Charleston, gdzie wykonywane są prace związane z integracją systemów, do fabryki w Everett, aby tam przeprowadzić finalny montaż. Ponadto, montowanie 787-10 w North Charleston pozwoli wykorzystać możliwości obiektu, umożliwiając jednocześnie zakładowi w Everett, koncentrującemu się na 787-9 i 787-9, dalszą poprawę wydajności.

Na system produkcyjny 787 składają się trzy linie produkcyjne: dwie w Everett oraz jedną w Karolinie Południowej. Zintegrowany system produkcyjny zapewnia obecnie tempo produkcji na poziomie 10 samolotów miesięcznie. Jak ogłoszono w zeszłym roku, w 2016 r. ma ono wzrosnąć do 12 samolotów miesięcznie, a do końca dekady do 14 maszyn miesięcznie.

Fabryka w Everett będzie nadal budować 7 samolotów miesięcznie, podczas gdy Boeing South Carolina będzie stopniowo zwiększać wydajność z trzech obecnie produkowanych miesięcznie samolotów 787 do pięciu w 2016 roku i siedmiu do końca dekady.

Tanich noclegów szukacie na Otel.com oraz hotels.com.

Samoloty z rodziny 787 Dreamliner charakteryzują się wysoką wydajnością paliwa i są przyjazne środowisku. Jednocześnie zapewniają pasażerom wysoki poziom komfortu dzięki zastosowaniu najnowszych technologii i udogodnień. Dotychczas złożono ponad 1000 zamówień na samoloty z rodziny 787, a przeszło 165 maszyn trafiło już do 21 klientów na całym świecie.

 787-10 wykorzysta technologię 787, co pozwoli na przewóz większej liczby pasażerów i większej ilości ładunku oraz osiągnięcie niezrównanej ekonomiki eksploatacji na rynku samolotów typu twin-aisle. Od czerwcu 2013 r. kiedy to ogłoszono wprowadzenie na rynek tego modelu, 787-10 otrzymał 132 zamówienia od sześciu klientów.

(Informacja prasowa)