Boeing i Avolon informują o wstępnym zamówieniu na samoloty 787 Dreamliner i dodatkowe 737 MAX

AVOLON FAS announcementBoeing i Avolon ogłosiły wstępne zamówienie firmy leasingowej na sześć samolotów 787-9 Dreamliner i 5 dodatkowych 737 MAX 9, o wartości ponad 2 mld USD według cen katalogowych.

To zamówienie jest pierwszym zleceniem tego leasingodawcy na wydajne 787 Dreamliner i zwiększy jego portfolio 737 MAX do 20 samolotów. Po finalizacji zamówienie zostanie umieszczone na stronie Boeing Orders & Deliveries.

“Nasza strategia inwestycyjna skupia się na budowaniu floty złożonej z młodych, nowoczesnych i wydajnych samolotów komercyjnych. Zamówienie na sześć samolotów Boeing 787-9 razem z naszą trwającą sprzedażą i inwestycjami w leasing zwrotny rodziny samolotów 787 pokazuje nasze zaangażowanie w zaprezentowanie naszym klientom oferty zbudowanej wokół najnowszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie samolotów dostępnych na rynku” – powiedział Domhal Slattery, prezes Avolon.

“Cieszymy się mogą również potwierdzić zamówienie na pięć samolotów Boeing 737 MAX 9. Samoloty z rodziny 737 są niezwykle popularne wśród linii lotniczych, inwestorów i finansistów na całym świecie” – powiedział Slattery. „Kiedy dokonaliśmy pierwotnego zamówienia w czerwcu 2012 r. byliśmy jednym z pierwszych trzech leasingodawców zamawiających 737 MAX. Z wielkim zadowoleniem zwiększamy to zamówienie, co oddaje naszą pewność co do tych samolotów i potrzebę naszych klientów do obsługiwania najbardziej zaawansowanych technologicznie i wydajnych maszyn.”

„Zamówienie Avolona na samoloty 787-9 Dreamliner i dodatkowe 737 MAX to wspaniała wiadomość” – powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. „Rozszerzenie portfolio Avolon pokazuje zarówno znaczącą rolę tej firmy w branży leasingowej, jak i popularność Dreamlinera i 737 MAX.”

Boeing 787-9 Dreamliner jest drugim członkiem niezwykle wydajnej rodziny samolotów 787. 787-8 i 787-9, należące do grupy dużych samolotów, cechują się ekonomiką mniejszych maszyn – o 20 proc. mniejszym zużyciem paliwa i o 20 proc. mniejszą emisją zanieczyszczeń niż w przypadku innych samolotów podobnych rozmiarów. Z kadłubem o 6 metrów dłuższym niż w 787-8, 787-9 będzie mógł zabrać więcej pasażerów i ładunku w dalszy rejs.

42 klientów z całego świata złożyło ponad 2000 zamówień na 737 MAX, co stanowi najbardziej pomyślny start programu w historii Boeinga. 737 MAX używa najbardziej zaawansowanych technologicznie silników CFM International LEAP-1B w celu dostarczenia najbardziej wydajnych, niezawodnych i komfortowych maszyn w segmencie samolotów wąskokadłubowych. Największy w rodzinie 737 MAX, 737 MAX 9 zapewnia najlepszą wydajność  i będzie o 7 proc. tańszy w obsłudze na każdej podróży niż jego główny konkurent, A321neo.

(Informacja prasowa)