Lotnisko w Kopenhadze zwiększa promocję w Polsce

2014-08-03 Warszawa-Ryga-Helsinki 125_900px_skyW tym roku lotnisko w Kopenhadze zwiększa działania promocyjne na terenie Polski, dostrzegając ogromny potencjał tego rynku. Jak wskazują ostatnie statystyki, liczba Polaków korzystających z lotniska w Kopenhadze wzrosła o 56% na przestrzeni ostatnich trzech lat i nadal rośnie. Natomiast Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) podaje, że ruch pasażerski w Europie wzrósł o 6,4 % w stosunku do zeszłego roku. Lotnisko w Kopenhadze odnotowało jeszcze lepsze wyniki – aktualne dane za 2014 rok wskazują na wzrost na poziomie 7,4%. Dodatkowo, prognozy Międzynarodowego Funduszu Walutowego przewidują wzrost gospodarczy w Polsce w 2014 roku na poziomie 2,7%, co sprawia, że polski rynek jest postrzegany jako bardzo obiecujący dla branży lotniczej.

Z analiz przeprowadzonych przez lotnisko w Kopenhadze (CPH) wynika, że Polska oraz Niemcy Północne to rynki, na których warto inwestować. PKB w Polsce wzrasta szybciej, niż w innych krajach objętych analizą, a liczba potencjalnych pasażerów wynosi 818 tysięcy. Od trzech lat Polacy zapewniają stały ruch do oraz z lotniska w Kopenhadze latając bezpośrednio z pięciu polskich miast: Gdańska, Krakowa, Warszawy, Wrocławia oraz Poznania. Skandynawskie Linie Lotnicze (SAS) realizują obecnie nawet do kilku połączeń dziennie z Gdańska, Warszawy, Wrocławia i Poznania. „Wspólnie z naszym głównym partnerem SAS poprawiliśmy dostępność lotów z wybranych polskich miast w celu zwiększenia liczby Polaków latających przez Kopenhagę. Uważamy, że w Polsce jest ogromny potencjał, dlatego postanowiliśmy skupić się na tym rynku i dokładamy starań by stać się dla Polaków najlepszym lotniskiem przesiadkowym w Europie Północnej” – powiedział Ole Wieth Christensen, Director Route Development and Airline Sales z lotniska w Kopenhadze.

Ponadto jako Europejczycy podróżujemy coraz więcej w celach biznesowych. Z raportu opublikowanego w Dzienniku Turystycznym wynika, że wartość sektora podróży służbowych w Europie wzrosła o 4,4 % do 38,9 mld euro. Co ważne, dla pasażerów biznesowych coraz częściej liczy się nie tylko cena lotu, ale także komfort podróży, czas transferów w przypadku lotów z przesiadkami oraz dodatkowe usługi oferowane przez lotniska.

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

Najbardziej punktualne lotnisko transferowe w Europie Północnej

Fiordy, niesamowite krajobrazy i porządek – właśnie tak wiele osób postrzega Skandynawię. Jako największy port lotniczy Skandynawii, Kopenhaga wyróżnia się niezawodnością i punktualnością. Dla przykładu lotnisko to jest uznawane za najbardziej punktualne w Europie Północnej. Ponadto odległości między poszczególnymi terminalami są niewielkie, a czas potrzebny na przesiadkę redukowany do minimum, w strefie Schengen to 30 minut, a w przypadku lotów międzykontynentalnych do 45 minut. Odnalezienie się na lotnisku ułatwia specjalna aplikacja – CPH app. Zawiera ona panoramiczną mapę całego obiektu, informacje na temat planu lotów, listę ponad 120 markowych sklepów, restauracji oraz wskazówki jak dotrzeć do specjalnych saloników, gdzie można odpocząć lub popracować. Warto podkreślić, że lotnisko zapewnia darmowy, nielimitowany dostęp do wi-fi na terenie całego portu.

Główne kierunki Polaków i plany na przyszłość

Lotnisko w Kopenhadze łączy Europę z Azją i USA. Jak pokazują analizy, Polacy latający przez Kopenhagę najczęściej wybierają takie kierunki jak Chicago oraz Toronto. Ze Skandynawii do Ameryki Północnej można bowiem polecieć już za 1100 zł. Dodatkowo dystanse pomiędzy lotniskiem w Kopenhadze a Toronto czy Chicago są krótsze niż z innych europejskich lotnisk. Warto również zauważyć, że Polacy coraz większą uwagę przywiązują do jakości oraz komfortu podróżowania, zwłaszcza w biznes klasie i w tym kierunku zmierzają plany dalszego rozwoju lotniska.

Przeprowadzone przez nas badania satysfakcji pasażerów wykazały, że 86% Polaków latających przez Kopenhagę jest bardzo zadowolona z usług świadczonych przez lotnisko i dlatego decyduje się na nim na przesiadkę. Dla nas jest to kolejny czynnik świadczący o tym, że polski rynek ma duży potencjał i warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów z Polski, dla których liczy się już nie tylko cena – powiedział Ole Wieth Christensen, Director Route Development and Airline Sales z lotniska w Kopenhadze.

(Informacja prasowa)