Boeing wraz z liniami Ryanair rozpoczynają program 737 MAX 200
Boeingzainaugurował wczoraj wraz z liniami Ryanair, które zobowiązały się zamówienia 100 samolotów, najnowszy model z rodziny 737 MAX. Europejski lider wśród tanich przewoźników stanie się pierwszą linią lotniczą użytkującą 737 MAX 200, tj. wersję opartą na cieszącym się powodzeniem modelu 737 MAX 8, mogącą pomieścić do 200 foteli. Samolot w tej wersji zwiększa potencjalny zysk i zapewnia do 20 proc. większą wydajność w przeliczeniu na miejsce w porównaniu z najbardziej wydajnymi samolotami wąskokadłubowymi, które są obecnie użytkowane.
Oprócz wstępnego zamówienia o wartości 11 mld dolarów według obecnych cen katalogowych, Ryanair zapewnił sobie również opcje zakupu kolejnych 100 sztuk 737 MAX 200.
“Ryanair z dumą staje się wiodącym operatorem przełomowych Boeingów 737 MAX 200, które poszerzą naszą flotę do 520 maszyn do 2024 roku i stworzą kolejne 3000 miejsc pracy dla pilotów, personelu pokładowego oraz mechaników w Europie, pozwalając nam zwiększyć liczbę pasażerów z ubiegłorocznych 82 milionów do ponad 150 milionów rocznie do 2024” – powiedział prezes linii Ryanair, Michael O’Leary.
“Te przełomowe samoloty pozwolą nam obniżyć koszty oraz ceny biletów, jednocześnie zapewniając naszym pasażerom większy komfort dzięki zwiększonej przestrzeni na nogi oraz pakietowi Boeing Sky Interior, szczególnie w przypadku nowych ofert dla klientów z grup Biznes Plus i Family Extra. Podczas gdy europejscy narodowi przewoźnicyograniczają liczbę miejsc na krótkich trasach, Ryanair będzie używał nowych Boeingów 737 MAX 200, by zwiększyć swoją obecność na głównych lotniskach w Europie” – powiedział O’Leary.
Boeing opracował 737 MAX 200 w odpowiedzi na potrzeby szybko rozwijającego się sektora tanich lotów, mającego według prognoz objąć do 2033 roku 35 proc. potencjału linii lotniczych w segmencie samolotów wąskokadłubowych. Podczas gdy znaczna część rynku samolotów wąskokadłubowych pozostaje przy 160 miejscach, 737 MAX 200 zapewni przewoźnikom takim jak Ryanair do 11 więcej miejsc potencjalnie generujących przychód i do 5 proc. niższe koszty operacyjne niż 737 MAX 8, napędzając wzrost gospodarczy i zwiększając dostęp do transportu lotniczego.
Wraz z 737 MAX 200, rodzina samolotów 737 MAX oferuje możliwość zaspokojenia potrzeb rynku samolotów wąskokadłubowych.
„737 MAX 200 jest idealnym rozwiązaniem dla linii Ryanair, zapewniającym lepszą wydajność, o 20 proc. niższą emisję spalin, zwiększone przychody oraz wysoki poziom komfortu dla pasażerów” – powiedział prezes i dyrektor zarządzający BoeingCommercial Airplanes Ray Conner. „Nowa wersja odegra znaczącą rolę w rozszerzaniu działalności linii Ryanair, zapewniając pasażerom z całej Europy znakomitą jakość usług. Wszyscy pracownicy firmy Boeing są dumni, mogąc ogłosić rozpoczęcie programu 737 MAX 200 we współpracy z liniami Ryanair, należącymi do grona najbardziej pomyślnie funkcjonujących przewoźników, którzy użytkują wyłącznie samoloty Boeinga”.
Skonstruowany na bazie kadłuba 737 MAX 8, 737 MAX 200 może pomieścić do 200 foteli dzięki umieszczeniu na środku drzwi ewakuacyjnych, zwiększających tym samym możliwości ewakuacyjne.Kadłub jest o 2,2 metra dłuższy niż w A320neo, zapewniając klientom większą swobodę i przestrzeń w kabinie oraz oferując lepsze rozwiązania, zarówno w przypadku większej części rynku samolotów wąskokadłubowych (160 foteli), jak i w przypadku konfiguracji o maksymalnej liczbie miejsc.
Konfiguracja 737 MAX 200 będzie obejmować, standardowe w przypadku rodziny 737 MAX, Boeing Sky Interior – nowocześnie zaprojektowane panele boczne oraz obramowania okien, oświetlenie LED zwiększające wrażenie przestrzeni oraz większe schowki na bagaż.
Samoloty z rodziny 737 MAX, na które 46 klientów z całego świata złożyło 2239 zamówień, oferują klientom nadzwyczajną na rynku samolotów wąskokadłubowych oszczędność paliwa, wydajność oraz komfort dla pasażerów.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze