Airbus wprowadza nową wersję A350-900 o bardzo dalekim zasięgu
Linie lotnicze Singapore Airlines (SIA) wybrały nowo wprowadzoną wersję samolotu A350-900 o bardzo dalekim zasięgu, którym będą latać bez międzylądowań do Stanów Zjednoczonych. Zmiana w istniejącym zamówieniu na 63 A350-900 przewiduje, że siedem samolotów zostanie dostarczonych w wersji o bardzo dalekim zasięgu, która może pozostawać w powietrzu nawet przez 19 godzin. Ponadto przewoźnik złożył dodatkowe zamówienie na cztery A350-900, co oznacza, że liczba jego wiążących zamówień na samoloty z rodziny A350 XWB wzrosła do 67.
Samolot zoptymalizowany pod kątem lotów non-stop do Stanów Zjednoczonych i określany mianem A350-900ULR (Ultra-Long Range) będzie miał zmodyfikowany system paliwowy, umożliwiający przenoszenie większej ilości paliwa, zwiększoną maksymalną masę startową (MTOW) oraz usprawnienia aerodynamiczne. Dzięki temu będzie mógł latać na Zachodnie Wybrzeże Stanów Zjednoczonych, a także do Nowego Jorku.
Połączenie z Nowym Jorkiem o długości około 8700 mil morskich (16 100 km) będzie najdłuższą komercyjną trasą pasażerską na świecie, z oczekiwanym czasem lotu wynoszącym nawet 19 godzin. Co więcej, unikatowa elastyczność samolotów A350 XWB pozwala operatorom w razie potrzeby zmienić konfigurację modelu A350-900ULR do standardowej dalekodystansowej specyfikacji A350-900.
Nowy A350 XWB wszedł do komercyjnej służby wcześniej w tym roku i oferuje najnowocześniejszą konstrukcję aerodynamiczną, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, paliwooszczędne silniki Rolls-Royce Trent XWB. Wszystkie te technologie przekładają się na niedościgniony poziom efektywności operacyjnej, z 25-procentowym ograniczaniem spalania i emisji oraz znacznie niższymi kosztami utrzymania.
Dotychczas Airbus otrzymał 783 wiążących zamówień na A350 XWB od 41 klientów z całego świata, co oznacza, że już teraz jest to jeden z najlepiej sprzedających się samolotów szerokokadłubowych w historii. Singapore Airlines to największy odbiorca samolotów A350 XWB we wschodniej Azji. Przewoźnik zamówił 67 samolotów, których dostawy mają rozpocząć się w pierwszym kwartale 2016 r. Dostawy samolotów A350-900ULR dla Singapore Airlines zaplanowano na 2018 r.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze