Boeing dostarcza ANA pierwszego Dreamlinera 787-9

787-9 ANA #146-ZB197Boeing świętował z All Nippon Airways (ANA) dostarczenie liniom lotniczym pierwszego Dreamlinera 787-9. ANA stanie się pierwszym na świecie przewoźnikiem latającym na obu wersjach Dreamlinera: 787-8 i 787-9, gdy w sierpniu wprowadzi na trasach krajowych loty operowane przez 787-9.

Dreamliner 787 stanowi kluczowy element naszej strategii rozwoju. Jesteśmy dumni, że jako pierwsza linia na świecie możemy latać na obu modelach z rodziny 787” – powiedział Osamu Shinobe, prezes i dyrektor generalny ANA. „Nowy 787-9 wzmocni wyjątkową efektywność swojego poprzednika 787-8 i pozwoli nam sprostać rosnącemu popytowi na loty, który spodziewany jest przed Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio w 2020 r. Nasi klienci wyrazili swoje zadowolenie z komfortu innowacyjnych rozwiązań zastosowanych w 787, dlatego tym bardziej cieszymy sięz wprowadzenia nowej wersji 787 do naszej floty”.

Wraz z tą dostawą, ANA będzie posiadać w swojej flocie w sumie 29 samolotów 787 czyli więcej niż jakikolwiek inny przewoźnik.

Tanie bilety lotnicze kupicie na tripsta.pl

Ta jakże znacząca dostawa tworzy kolejny rozdział w naszych długich i bardzo udanych relacjach z ANA” – powiedział John Wojick, wiceprezes Global Sales and Marketing w Boeing Commercial Airplanes. „ANA utrwala wizerunek rodziny samolotów 787, jako wiodących na rynku pod kątem efektywności i komfortu”.

787-9 uzupełnia i poszerza rodzinę samolotów 787. Z kadłubem dłuższym o 6 m niż w modelu 787-8, 787-9 będzie mógł przewozić 40 dodatkowych pasażerów na dystansie dłuższym o 830 km, będąc przy tym równie przyjaznym środowisku tzn. zużywając o 20 procent mniej paliwa i emitując o 20 procent mniej dwutlenku węgla niż samoloty podobnej wielkości.

787-9 wykorzystuje wizjonerski projekt 787-8, oferując pasażerom udogodnienia takie jak duże okna, obszerne schowki na bagaż, nowoczesne oświetlenie LED, wyższą wilgotność i ciśnienie, czystsze powietrze i większy komfort lotu.

ANA ma zamówionych 29 dodatkowych 787-9 oraz zobowiązania na 14 kolejnych maszyn. W sumie 60 klientów z całego świata zamówiło już ponad tysiąc samolotów 787; więcej niż 160 maszyn jest już w eksploatacji.

(Informacja prasowa)