Dziewiczy lot samolotu A350-1000

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

a350-1000-first-flightPierwszy A350-1000 wzbił się dziś do dziewiczego lotu na lotnisku Blagnac w Tuluzie we Francji o godzinie 10.42 lokalnego czasu. A350-1000 to największy i najpotężniejszy pasażerski dwusilnikowiec w historii firmy – oraz najbardziej paliwooszczędny samolot szerokokadłubowy na świecie. Pierwszy lot A350-1000 ze specjalnie zaprojektowanymi silnikami turboodrzutowymi Rolls-Royce Trent XWB-97 odbył się nad południowo-zachodnią Francją.

W skład załogi podczas lotu wchodzili: Hugues Van Der Stichel, pilot doświadczalny; Frank Chapman, pilot doświadczalny; oraz Gerard Maisonneuve, inżynier prób w locie. Ponadto na stanowisku Flight-Test-Instrumentation (FTI) za kokpitem wszystkie parametry lotu monitorowali: Patrick du Ché, szef prób w locie i testów integracyjnych; Emanuele Costanzo, szef prób w locie programu A350; oraz Stéphane Vaux, inżynier prób w locie.

Program rozwoju A350, dzięki doświadczeniom zdobytym podczas kampanii testowej samolotu A350-900 (przeprowadzonej w 2014 r.), będzie krótszy – potrwa niespełna rok dla trzech samolotów. Kulminacją kampanii będzie certyfikacja typu oraz wejście samolotu do służby w liniach lotniczych zaplanowane na drugą połowę 2017 r.

A350-1000, najnowszy przedstawiciel czołowej rodziny szerokokadłubowych samolotów Airbusa, oferuje bezprecedensową kombinację efektywności operacyjnej, niskiego poziomu hałasu oraz dalekiego zasięgu. A350-1000 ma dłuższy kadłub, dzięki czemu może przewozić o 40 pasażerów więcej, niż A350-900, a ponadto zmodyfikowane krawędzie spływu, nowe sześciokołowe podwozie oraz mocniejsze silniki Rolls-Royce Trent XWB-97. A350-1000 oferuje wszystkie zalety pierwotnego modelu A350-900, w tym paliwooszczędność i komfortową kabinę „Airspace”, ale w rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Do dziś 11 klientów z pięciu klientów złożyło łącznie zamówienia na 195 samolotów A350-1000s.

(Informacja prasowa)