EcoDemonstrator 787 Boeinga testuje innowacyjne rozwiązania w celu zwiększenia wydajności podróży lotniczych

ecoD787firstflightEcoDemonstrator 787 Boeinga rozpoczął testowanie w locie ponad 25 nowych technologii mających na celu poprawę parametrów ekologicznych lotnictwa w każdej fazie lotu.

Program ecoDemonstrator, realizowany przez firmę Boeing, przyspiesza testowanie, doskonalenie i wykorzystywanie nowych technologii i metod, które mogą poprawić wydajność i zmniejszyć hałas. Nowy cykl testów, przy użyciu samolotu 787 Dreamliner o numerze ZA004, pozwoli ocenić oprogramowanie i technologie łączności związane z wydajnością operacyjną; bezprzewodowe czujniki pozwalające na ograniczenie okablowania, udoskonalenia aerodynamiki i kontroli lotu dla osiągnięcia niższego zużycia paliwa oraz powłoki skrzydeł redukujące oblodzenie.

EcoDemonstrator koncentruje się na technologiach, które mogą poprawić wydajność linii lotniczych oraz zmniejszyć zużycie paliwa, emisję zanieczyszczeń i poziom hałasu” – powiedział prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes Ray Conner. „Poprzez program ecoDemonstrator Boeing inwestuje w innowacje przekładające się na korzyści dla środowiska i naszych klientów.”

Testy ecoDemonstrator 787 obejmują:

NASA Airborne Spacing dla procedur dolotowych (ASTAR) w celu zwiększenia wydajności lądowań

Nowe czujniki gazów cieplarnianych oceniane we współpracy z Japan Airlines i innymi

Raporty dotyczące turbulencji generowane w czasie rzeczywistym we współpracy z Delta Air Lines, mające na celu złagodzenie skutków umiarkowanych lub większych turbulencji, czego efektem jest poprawa wydajności i komfortu pasażerów

Systemy ILS (Instrument Landing System) dla nowych i starszych samolotów mające na celu optymalizację lądowań i zmniejszenie zużycia paliwa

Pokładowa sieć czujników bezprzewodowych (On-Board Wireless Sensor Network) oraz mikrofony mikrosystemowe (Micro Electro Mechanical Systems), mające na celu zredukowanie okablowania i zmniejszenie wagi

Drzwi dostępu na skrzydło wykonane z przetworzonego włókna węglowego zastosowanego w 787 w celu obniżenia kosztów materiałów i  zredukowania odpadów fabrycznych

W lipcu ecoDemonstrator 787 zakończył testy w powietrzu akustycznej dyszy kompozytowej (acoustic ceramic matrix composite nozzle) zaprojektowanej przez Boeinga w celu ograniczenia wagi i hałasu. Testy te były częścią programu Continuous Lower Energy, Emissions and Noise (CLEEN) prowadzonego przez amerykański nadzór lotniczy FAA. Jest to pięcioletni program finansowany przez jego uczestników.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

787 Dreamliner zapewnia przewoźnikom niezrównaną wydajność i wyjątkowe parametry dotyczące ochrony środowiska, zmniejszając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o 20 procent w porównaniu z użytkowanymi obecnie samolotami podobnej wielkości.

W roku 2011w ramach programu ecoDemonstrator, przy użyciu 737 Next-Generation linii American Airlines, przetestowano 15 technologii, w tym wybrane aspekty rozpraszaczy wirów brzegowych Advanced Technology Winglet, które obniżą zużycie paliwa w nowym 737 MAX nawet o 1,8 proc. W roku 2015 w ramach programu ecoDemonstrator przetestowane zostaną kolejne technologie przy użyciu Boeinga 757 we współpracy z TUI Travel Group i NASA.

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com | TravelPony.com

Wśród partnerów ecoDemonstrator 787 dostarczających technologie i współpracujących przy lotach testowych znajdują się firmy Rolls Royce, Honeywell, Rockwell Collins, General Electric i Panasonic.

(Informacja prasowa)