Emirates wyznaczają nowe standardy w zakresie pokładowego Wi-Fi

emirates_onboard_wifiPonad pół miliona pasażerów Emirates skorzystało z pokładowego Wi-Fi w ciągu trzech lat od momentu wprowadzenia tej usługi przez przewoźnika. Emirates przewidują, że liczba internautów na pokładach samolotów będzie gwałtownie rosła.

Emirates inwestują obecnie ponad 20 mln USD rocznie w instalację i eksploatację systemów łączności na pokładach swoich samolotów. Bezprzewodowy internet jest obecnie dostępny na pokładach wszystkich, należących do Emirates, Airbusów A380, a także 28 Boeingów 777 we flocie przewoźnika. Samoloty te obsługują łącznie loty na sześciu kontynentach. Emirates wdrażają również program modernizacji mający na celu wprowadzenie w przyszłości usługi darmowego Wi-Fi na pokładach wszystkich swoich samolotów, ponosząc przy tym znaczące koszty zakupu pakietu danych do użytku pasażerów.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

Jest to dla nas oczywiste, że pasażerowie chcą mieć stały dostęp do sieci na pokładach naszych samolotów. Mamy również świadomość, że popyt na tę usługę będzie się zwiększał wraz z liczbą osób, które chcą stale pozostawać „w kontakcie” i często korzystają z urządzeń mobilnych w trakcie podróży. Zawsze postrzegaliśmy oferowanie dostępu do Wi-Fi na pokładzie jako wartość dodaną do całościowej oferty Emirates, a nie jako źródło przychodów – powiedział Tim Clark, prezes linii lotniczych Emirates.

Jeśli będziemy mogli zaoferować bezpłatną i dobrze funkcjonującą usługę dostępu do bezprzewodowego internetu na pokładach wszystkich naszych samolotów, to na pewno to zrobimy. Obecnie jednak zmagamy się z wieloma ograniczeniami technicznymi, takimi jak prędkość i przepustowość łącza, sprzęt i oprogramowanie wspomagające oraz związane z tym koszty. Intensywnie jednak pracujemy nad tym, aby je zminimalizować. Wierzymy w to, że dostęp do pokładowego Wi-Fi będzie wkrótce całkowicie bezpłatny i stanie się standardem, którego klienci będą po prostu oczekiwać od przewoźnika oferującego pełen zakres usług. Ściśle współpracujemy z naszymi dostawcami i interesariuszami, aby zrealizować tę wizję – dodał Clark.

Już teraz pasażerowie większości lotów Emirates mogą korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu. Mają oni do dyspozycji bezpłatny pakiet o wielkości 10MB, który jest wystarczający dla większości podróżnych, by zalogować się np. na konta społecznościowe. Za pobranie kolejnych 600MB danych pobierana jest opłata w wysokości 1 dolara amerykańskiego. Emirates ciągle aktualizują swoje oprogramowanie, aby ostatecznie zaoferować pasażerom nieograniczony, bezpłatny dostęp do Wi-Fi. Na pokładach kilku Airbusów A380 i Boeingów 777 przewoźnika oferowanie bezpłatnego pakietu 10MB nie jest obecnie możliwe ze względów technicznych, ale Emirates intensywnie pracują nad tym, aby rozwiązać ten problem w ciągu najbliższych miesięcy.

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

Każdego dnia października br. średnio 3,5 tys. pasażerów Emirates korzystało z pokładowego Wi-Fi. Na jednego użytkownika przypadło średnio 28MB danych. Największa liczba internautów jednocześnie korzystających z Wi-Fi została odnotowana na pokładzie jednego z Airbusów A380 – aż 153 pasażerów było jednocześnie podłączonych do bezprzewodowej sieci. Największą przepustowość bezprzewodowego łącza odnotowano natomiast na pokładzie jednego z Boeingów 777. Podczas jednego lotu zaledwie 26 użytkowników zdołało wtedy pobrać prawie 8000MB danych. Emirates zanotowały ponadto 200-procentowy wzrost wskaźnika użytkowania pokładowego Wi-Fi w październiku, co było efektem specjalnej, zorganizowanej z okazji święta Eid promocji, w ramach której pasażerowie mogli bezpłatnie korzystać z Wi-Fi na pokładzie. Akcja ta zwiększyła świadomość pasażerów w zakresie oferowanej przez Emirates usługi dostępu do internetu na pokładzie. Dowodem tego jest znacząca liczba nowych użytkowników, jak i wiele pozytywnych opinii klientów.

Z danych przewoźnika wynika, że podczas lotu pasażerowie Emirates najczęściej odwiedzają takie strony jak Google, Facebook, Skype, WhatsApp czy BBM. Świadczy to o tym, że chcą oni pozostawać w nieustannym kontakcie z bliskimi również w trakcie podróży i chętnie wykorzystują do tego kanały społecznościowe.

Osoby podróżujące na pokładach samolotów przewoźnika mogą również wysyłać sms oraz maile korzystając z urządzeń wbudowanych w fotele, a także dzwonić z telefonu satelitarnego. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z bezpłatnego dostępu do Wi-Fi na teranie wszystkich 36 poczekalni lotniskowych Emirates na całym świecie.

(Informacja prasowa)