Lotnisko Chopina w czołówce najpopularniejszych polskich marek na Twitterze

Sotrender Twitter - Podróże i miejsca - liczba fanów wrzesień 2014Lotnisko Chopina w Warszawie znalazło się w czołówce zestawienia najpopularniejszych i najaktywniejszych polskich marek na Twitterze przygotowanego przez serwis analityczny Sotrender. Warszawski port lotniczy jest też jednym z liderów aktywności w kategorii „Podróże i miejsca”.

Profil lotniska na Twitterze (www.twitter.com/chopinairport) śledziło we wrześniu blisko 43,5 tys. fanów. To piąty najlepszy wynik wśród profili prowadzonych przez wszystkie polskie marki i najlepszy wynik w kategorii „Podróże i miejsca”. Lotnisko Chopina należy również do najaktywniejszych polskich marek – pod względem liczby własnych publikacji oraz zaangażowania fanów zajmuje 10. miejsce w ogólnym zestawieniu marek i drugie na liście kategorii „Podróże i miejsca”.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

– Te wspaniałe wyniki to wyłącznie efekt naszej pracy organicznej. Lotnisko Chopina nie wydaje ani grosza na promocję swojej marki zarówno w Internecie, jak i w realnym świecie, a mimo to udaje nam się skutecznie rywalizować o uwagę internautów z markami promującymi się przy pomocy wysokobudżetowych kampanii reklamowych na bilbordach lub w telewizji – zauważa Przemysław Przybylski, kierownik Działu Public Relations.

Warszawski port lotniczy należy również do ścisłej czołówki lotnisk aktywnych w socialmediach. Pod względem wskaźnika IQ Skift (określającego aktywność marek w czterech głównych platformach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) Lotnisko Chopina od wielu miesięcy utrzymuje się stale w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych i najaktywniejszych lotnisk na świecie, wyprzedzając m.in. największe porty lotnicze jak: Atlanta, Dubaj, Frankfurt, Paryż, Pekin, czy San Francisco.

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

– Kluczem do sukcesu jest nasze zaangażowanie i pomysł na osobowość marki. Na Twitterze staramy się jak najmniej być korporacją i komunikujemy się z naszymi fanami raczej jak znajomi, niż jak firma. Praktycznie przez całą dobę podajemy informacje przydatne pasażerom i odpowiadamy na ich pytania. Zamieszczamy ciekawostki, spostrzeżenia dotyczące życia lotniska, publikujemy dużo zdjęć. Bardzo chętnie także wchodzimy w gorące dyskusje. Fanom taki styl się podoba, co widać po liczbie komentarzy, polubień i udostępnień naszych wpisów – mówi Przemysław Przybylski.

Oprócz profilu na Twitterze, Lotnisko Chopina do interaktywnej komunikacji ze swoimi klientami wykorzystuje także siedem innych kanałów socialmediowych. Biuro PR lotniska prowadzi równolegle dwa profile na Facebooku (polsko i anglojęzyczny), a także profile w serwisach: Instagram, Google+, YouTube, Pinterest i SoundCloud. Rzecznik lotniska prowadzi również dwa blogi internetowe oraz udziela się w dyskusjach na lotniczych fotach internetowych (Lotnictwo.net.pl, Skyscrapercity).

(Informacja prasowa)