Lufthansa Group osiąga przewidywany zysk operacyjny i wyznacza przyszłe cele

Lufthansa_Frankfurt_01Deutsche Lufthansa AG osiągnęła wynik operacyjny zgodnie z celem wyznaczonym na rok 2014. 954 miliony euro zysku operacyjnego oznaczają wzrost o 255 mln euro lub 37% w stosunku do roku poprzedniego. W wyniku analizy pierwotnych założeń, po negatywnym trendzie finansowym oraz nadzwyczajnym wpływie akcji protestacyjnych, w czerwcu poprzedniego roku firma założyła zysk operacyjny za rok 2014 na poziomie 1 miliarda euro, pod warunkiem braku dalszych akcji strajkowych.

Łączny dochód Grupy pozostał na poziomie ok. 30 miliardów euro, pomimo znacznych spadków rentowności w sektorze usług transportu pasażerskiego. Wyniki wzrosły o 364 mln euro dzięki spadkowi kosztów paliwa (wynikających głównie ze spadku cen paliw na rynkach światowych) oraz o 351 milionów euro dzięki zmianom przeprowadzonym w ramach floty Lufthansa Group i polityki jej amortyzacji w 2014 roku.

Akcje protestacyjne przeprowadzone przez pilotów oraz personel bezpieczeństwa obniżyły wynik operacyjny w 2014 roku łącznie o 232 miliony euro (z czego 62 mln tylko w grudniu). Skorygowany wynik operacyjny, zawierającym zysk wynikający z realizacji programu oszczędnościowego SCORE, skorygowany o koszty jednorazowe, restrukturyzacji i projektów, wyniósł 1,2 miliarda euro (w 2013 roku wynosił 1 miliard euro). Największą inwestycją wartą 2,8 miliarda  euro były nakłady poniesione na nową flotę oraz modernizację kabin.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

“Nasze wyniki w roku 2014 pokazują nam jasno gdzie jesteśmy,” powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Deutsche Lufthansa AG. „Z jednej strony wszystkie segmenty biznesowe Lufthansy są rentowne, a z zyskiem operacyjnym wynoszącym prawie 1 miliard euro osiągnęliśmy zakładany wynik w bardzo trudnym roku. Z drugiej strony, po prostu musimy nadal powiększać nasz zysk operacyjny dzięki ogromnym inwestycjom w nowe maszyny i usługi premium. Potrzebujemy do tego celu konkurencyjnych struktur i to jest właśnie obszar, nad którym będziemy niezmiennie pracować.” – dodał.

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

(Informacja prasowa)