Lufthansa żegna się z flotą samolotów Boeing 737

161031_bobby_737_0131 października, po 48 latach, Lufthansa pożegnała się z flotą Boeingów 737. Dla Lufthansy jest to koniec epoki trwającej prawie 50 lat. Maszyna B737-300 o rejestracji D-ABEC (“Karlsruhe”), udała się w specjalny rejs o numerze LH9922 z Frankfurtu do Hamburga, podczas którego flota B737 została oficjalnie pożegnana podczas wspólnej uroczystości z Lufthansa Technik. Po ceremonii kapitan i dowódca floty Ulrich Pade wraz z załogą udali się w rejs powrotny do Frankfurtu z grupą dziennikarzy i pracowników na pokładzie.

Lufthansa zawsze podejmowała innowacyjne działania, aby sprostać potrzebom klientów i korzystać z możliwości rynkowych, dlatego odegraliśmy kluczową rolę w tworzeniu i rozwoju floty B737. Będziemy kontynuować to innowacyjne podejście rozwijając flotę najnowszej generacji.” – powiedział Harry Hohmeister, Członek Zarządu oraz Szef Hub Management.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

Na przestrzeni lat Lufthansa posiadała 148 maszyny B737 prawie wszystkich generacji. Na początku lat sześćdziesiątych Dyrektor Generalny Lufthansa Technik, profesor Gerhard Höltje, wsparł projekt wspólnego stworzenia maszyny na krótkie i średnie dystanse wraz z Boeingiem. Projekt kabiny oraz umiejscowienie silników pod skrzydłami samolotu zostały zaczerpnięte z floty międzykontynentalnej.

W książeczce dla dzieci z 1960 roku Boeing 707 został opisany jako ojciec, a B727 jako matka małego samolotu nazwanego “Bobby”. Imię się przyjęło. “B737 przez pracowników Lufthansy i fanów lotnictwa zawsze nazywany był ‘Bobby’. Wielu pasażerów i pracowników kojarzy z tym modelem szczególny okres swojego życia. Chcemy podziękować B737 za prawie 50 lat niezawodnych i udanych operacji.” – powiedział Klaus Froese, CEO Lufthansa Hub Frankfurt.

161031_bobby_737_27

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

Wraz z rozpoczęciem zimowego rozkładu 29 października, wszystkie pozostałe sześć maszyn B737-300 odbyło ostatnie komercyjne rejsy. W nadchodzących tygodniach samoloty zostaną przetransportowane na Florydę, gdzie zostaną odsprzedane. W przyszłości Lufthansa będzie oferować kontynentalne usługi jednym typem maszyn, co pozwoli na synergię na wielu płaszczyznach, takich jak licencjonowanie pilotów, załóg pokładowych oraz planowanie i dostarczanie części zamiennych. Rodzina A320 Lufthansy składa się obecnie ze 150 A319, A320 oraz A321, a także 4 maszyn najnowszej generacji – A320neo.

19 lutego 1965 roku Lufthansa była pierwszym nabywcą 22 maszyn Boeing 737-100. Prawie trzy lata później, 4 lutego 1968 roku, pierwszy B737 Lufthansy wylądował w Hamburgu. W krótkim czasie Boeing 737 stał się standardowym rozmiarem samolotów średniodystansowych. Oprócz B737-200 w różnych wariantach pasażerskich i frachtowych, pierwszy B737-300 został dostarczony Lufthansie w 1986 roku, oferując wysoki poziom komfortu, wydajność paliwową i niski poziom hałasu w porównaniu do innych maszyn tamtego okresu.

W maju 1988 roku pierwsi piloci zostali przeszkoleni do rejsów na B737. Był to również pierwszy samolot, który „doświadczył” zjednoczenia Niemiec, bo jako pierwsza maszyna wylądował w byłym NRD na lotnisku w Lipsku. 2 października 1990 miał miejsce pierwszy rejs B737 “Sindelfingen” Lufthansy do Berlina Wschodniego. Latem 2016 roku B737 o rejestracji D-ABEK został obdarzony ostatnimi honorami i w malowaniu “Fanhansa Airbus” poleciał do Francji z niemiecką drużyną narodową w piłce nożnej na pokładzie.

(Informacja prasowa)