Nowa jakość i plany wzrostu Grupy Lufthansa
Podczas wczorajszego posiedzenia Rady Nadzorczej, jej członkowie zostali poinformowani przez Zarząd o dotychczasowych postępach w realizacji ogłoszonej 9 lipca br. inicjatywy nowej jakości i planów wzrostu.
Lufthansa Group zatwierdziła zamówienie 10 ekonomicznych Airbusów A320ceo w związku z zaplanowaną wymianą floty Eurowings. Z flotą 23 maszyn, Eurowings obsługuje obecnie krajowe i europejskie trasy z lotnisk innych niż Frankfurt i Monachium w imieniu Germanwings. Kolejne 13 A320 zostaną dostarczone przewoźnikowi na początku 2015 roku, dzięki czemu cała flota będzie się składać z Airbusów. Całkowita wymiana obecnej floty Eurowings w skład której wchodzą Bombardiery CRJ900 na nowoczesne i wydajne A320ceo pozwoli na wzrost przewagi konkurencyjnej jednostki oddziału przewoźnika w Dusseldorfie i umożliwi lepsze konkurowanie z tanimi europejskimi przewoźnikami.
Celem wdrożenia koncepcji Wings jest scementowanie mocnej pozycji Lufthansa Group na rynkach krajowych w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Belgii, z połączeniami bezpośrednimi. Działalność na tych trasach z dala od głównych portów przesiadkowych charakteryzuje się ponadprzeciętnym wzrostem w sektorze wyjazdów wakacyjnych pomimo rosnącej konkurencji ze strony dynamicznie rozwijających się tanich przewoźników.
Zarząd zaprezentował także Radzie Nadzorczej plany dotyczące nowej, efektywnej kosztowo oferty połączeń dalekiego zasięgu stanowiącej część koncepcji Wings. Jedną z możliwości realizacji tego planu, może być platforma oparta o linię Sun Express, będącą po równo joint venture Lufthansy i Turkish Airlines. Rozmowy z tym partnerem w sojuszu Star Alliance są więc kontynuowane. Założeniem nowej platformy jest uzupełnienie oferty Lufthansa Group o maksymalnie 7 Airbusów A330-300 oraz rozpoczęcie operacji w Monachium, Dusseldorfie i Kolonii jesienią 2015 roku. Największy nacisk zostanie położony na te kierunki, które pozwalają zakładać ponadprzeciętny wzrost w segmencie podróży wakacyjnych oraz które dopełniają obecną siatkę połączeń Lufthansa Group.
Dodatkowo, oprócz finansowania nowej linii międzykontynentalnej, pozostały ruch międzynarodowy będzie rozwijany tak, aby w przyszłości marka Lufthansa mogła z zyskiem oferować podróże turystyczne. W tym celu 14 Airbusów A340-300 z floty dalekiego zasięgu, będzie wyposażonych w kabiny dostosowane do tego rodzaju podróży. Wraz z wejściem w życie zimowego rozkładu połączeń 2015/2016, ta część floty będzie operować po znacznie niższych kosztach oferując jednocześnie najwyższą jakość serwisu i komfortu. 14 maszyn będzie latać bez kabiny Klasy Pierwszej – wyposażone będą za to w 18 siedzeń Klasy Biznes, 19 Klasy Ekonomicznej Premium oraz 221 Klasy Ekonomicznej. Maszyny w takiej konfiguracji klas będą obsługiwać głównie kierunki wakacyjne lub rynki, z których bez wprowadzenia tej tańszej oferty Lufthansa musiałaby się wycofać.
“Kombinacja naszych głównych marek w zakresie jakości, sektora premium oraz rozwój nowych platform dla segmentu podróży wakacyjnych, które dynamicznie rosną będąc jednocześnie bardzo wrażliwymi na ceny, to nasz plan na dalszy rozwój i przyszły sukces linii Lufthansa Group.” – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Lufthansy. „Nowa koncepcja wzmocniłaby system portów przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium, Zurychu, Wiedniu i Brukseli. Nasza strategia dostarczyła nam także narzędzi umożliwiających wzrost w tych obszarach, w których tradycyjna jakość marek Lufthansa Group dotychczas nie była w stanie z sukcesem się rozwijać.” – dodał Spohr.
Oprócz koncepcji wzrostu przewoźników Lufthansa Group, Rada Nadzorcza zatwierdziła także wydatki inwestycyjne w wysokości 60 mln euro dla Lufthansa Technik we Frankfurcie. Spółka techniczna Grupy zamierza zbudować nowy warsztat dla kół i hamulców we wschodniej części zajmowanego obszaru (Osthafen). Budynek ma być oddany do użytku w 2017 roku. Nowe operacje pozwolą Lufthansa Technik, będącej światowym liderem w zakresie serwisowania samolotów na całym świecie, na osiąganie dalszego wzrostu w tak ważnym obszarze konserwacji kół i hamulców. Inwestycja pozwoli Lufthansa Technik zabezpieczyć miejsca pracy dla 130 wysoko wykwalifikowanych pracowników we Frankfurcie. Nowy budynek ma być nowocześnie wyposażony, dzięki czemu przekroczy o 30% niemieckie normy dotyczące ochrony przyrody (EnEV).
Rada nadzorcza Grupy Lufthansa poinformowałarównież, że SWISS, jedna z linii lotniczych należących do Grupy, rozszerzy swoją flotę A320, składając wiążące zamówienie na 15 samolotów A320neo oraz dodatkowe zamówienie na 10 maszyn tego typu, które zostanie potwierdzone w późniejszym terminie. Paliwooszczędne samoloty NEO będą stopniowo odnawiać i zastępować istniejącą flotę A320 w służbie SWISS.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze