Nowa jakość i plany wzrostu Grupy Lufthansa

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

A320neo_DLHPodczas wczorajszego posiedzenia Rady Nadzorczej, jej członkowie zostali poinformowani przez Zarząd o dotychczasowych postępach w realizacji ogłoszonej 9 lipca br. inicjatywy nowej jakości i planów wzrostu.

Lufthansa Group zatwierdziła zamówienie 10 ekonomicznych Airbusów A320ceo w związku z zaplanowaną wymianą floty Eurowings. Z flotą 23 maszyn, Eurowings obsługuje obecnie krajowe i europejskie trasy z lotnisk innych niż Frankfurt i Monachium w imieniu Germanwings. Kolejne 13 A320 zostaną dostarczone przewoźnikowi na początku 2015 roku, dzięki czemu cała flota będzie się składać z Airbusów. Całkowita wymiana obecnej floty Eurowings w skład której wchodzą Bombardiery CRJ900 na nowoczesne i wydajne A320ceo pozwoli na wzrost przewagi konkurencyjnej jednostki oddziału przewoźnika w Dusseldorfie i umożliwi lepsze konkurowanie z tanimi europejskimi przewoźnikami.

Celem wdrożenia koncepcji Wings jest scementowanie mocnej pozycji Lufthansa Group na rynkach krajowych w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Belgii, z połączeniami bezpośrednimi. Działalność na tych trasach z dala od głównych portów przesiadkowych charakteryzuje się ponadprzeciętnym wzrostem w sektorze wyjazdów wakacyjnych pomimo rosnącej konkurencji ze strony dynamicznie rozwijających się tanich przewoźników.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

Zarząd zaprezentował także Radzie Nadzorczej plany dotyczące nowej, efektywnej kosztowo oferty połączeń dalekiego zasięgu stanowiącej część koncepcji Wings. Jedną z możliwości realizacji tego planu, może być platforma oparta o linię Sun Express, będącą po równo joint venture Lufthansy i Turkish Airlines. Rozmowy z tym partnerem w sojuszu Star Alliance są więc kontynuowane. Założeniem nowej platformy jest uzupełnienie oferty Lufthansa Group o maksymalnie 7 Airbusów A330-300 oraz rozpoczęcie operacji w Monachium, Dusseldorfie i Kolonii jesienią 2015 roku. Największy nacisk zostanie położony na te kierunki, które pozwalają zakładać ponadprzeciętny wzrost w segmencie podróży wakacyjnych oraz które dopełniają obecną siatkę połączeń Lufthansa Group.

Dodatkowo, oprócz finansowania nowej linii międzykontynentalnej, pozostały ruch międzynarodowy będzie rozwijany tak, aby w przyszłości marka Lufthansa mogła z zyskiem oferować podróże turystyczne. W tym celu 14 Airbusów A340-300 z floty dalekiego zasięgu, będzie wyposażonych w kabiny dostosowane do tego rodzaju podróży. Wraz z wejściem w życie zimowego rozkładu połączeń 2015/2016, ta część floty będzie operować po znacznie niższych kosztach oferując jednocześnie najwyższą jakość serwisu i komfortu. 14 maszyn będzie latać bez kabiny Klasy Pierwszej – wyposażone będą za to w 18 siedzeń Klasy Biznes, 19 Klasy Ekonomicznej Premium oraz 221 Klasy Ekonomicznej. Maszyny w takiej konfiguracji klas będą obsługiwać głównie kierunki wakacyjne lub rynki, z których bez wprowadzenia tej tańszej oferty Lufthansa musiałaby się wycofać.

Kombinacja naszych głównych marek w zakresie jakości, sektora premium oraz rozwój nowych platform dla segmentu podróży wakacyjnych, które dynamicznie rosną będąc jednocześnie bardzo wrażliwymi na ceny, to nasz plan na dalszy rozwój i przyszły sukces linii Lufthansa Group.” – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Lufthansy. „Nowa koncepcja wzmocniłaby system portów przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium, Zurychu, Wiedniu i Brukseli. Nasza strategia dostarczyła nam także narzędzi umożliwiających wzrost w tych obszarach, w których tradycyjna jakość marek Lufthansa Group dotychczas nie była w stanie z sukcesem się rozwijać.” – dodał Spohr.

Oprócz koncepcji wzrostu przewoźników Lufthansa Group, Rada Nadzorcza zatwierdziła także wydatki inwestycyjne w wysokości 60 mln euro dla Lufthansa Technik we Frankfurcie. Spółka techniczna Grupy zamierza zbudować nowy warsztat dla kół i hamulców we wschodniej części zajmowanego obszaru (Osthafen). Budynek ma być oddany do użytku w 2017 roku. Nowe operacje pozwolą Lufthansa Technik, będącej światowym liderem w zakresie serwisowania samolotów na całym świecie, na osiąganie dalszego wzrostu w tak ważnym obszarze konserwacji kół i hamulców. Inwestycja pozwoli Lufthansa Technik zabezpieczyć miejsca pracy dla 130 wysoko wykwalifikowanych pracowników we Frankfurcie. Nowy budynek ma być nowocześnie wyposażony, dzięki czemu przekroczy o 30% niemieckie normy dotyczące ochrony przyrody (EnEV).

Rada nadzorcza Grupy Lufthansa poinformowałarównież, że SWISS, jedna z linii lotniczych należących do Grupy, rozszerzy swoją flotę A320, składając wiążące zamówienie na 15 samolotów A320neo oraz dodatkowe zamówienie na 10 maszyn tego typu, które zostanie potwierdzone w późniejszym terminie. Paliwooszczędne samoloty NEO będą stopniowo odnawiać i zastępować istniejącą flotę A320 w służbie SWISS.

(Informacja prasowa)