Lufthansa jako pierwsza linia na świecie odebrała nowego Airbusa A320neo

Lufthansa LH_A320neo 120 stycznia Lufthansa odebrała pierwszego Airbusa A320neo. Carsten Spohr, Dyrektor Generalny Deutsche Lufthansa AG, Dyrektor Generalny Airbusa Fabrice Brégier, David Hass, Prezes Pratt & Whitney oraz Robert Leduc, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor ds. Klienta w United Technologies udali się do dzielnicy Finkenwerder w Hamburgu, aby uczcić odebranie pierwszego na świecie A320neo. Włączenie nowego Airbusa do floty Lufthansy to kolejny krok przewoźnika w kierunku “trzylitrowej floty” (zużycie na pasażera na 100 km) i znaczące przyczynienie się do redukcji hałasu.

Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą linią na świecie, która odebrała nowego Airbusa. Dzięki najnowocześniejszym technologiom Airbus i Pratt & Whitney, A320neo jest najbardziej wydajną i najcichszą maszyną na trasach krótko- i średniodysansowych, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Dzięki mniejszemu zużyciu paliwa A320neo emituje znacznie mniej dwutlenku węgla, przez co jest bardziej przyjazny środowisku. Nowa technologia silnika sprawia, że samolot jest również znacznie cichszy.” – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Deutsche Lufthansa AG. „Wczoraj udowodniliśmy po raz kolejny, że jako grupa linii i firm lotniczych jesteśmy pionierami w rozwoju i wprowadzaniu innowacji technologicznych. W tym roku Lufthansa wejdzie w posiadanie w sumie 52 maszyn nowego typu, które posłużą liniom grupy.” – powiedział Spohr.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

Tym, co wyróżnia A320neo, są nowe silniki i lepsza aerodynamika. Skrót „neo” oznacza „New Engine Option”, czyli nową opcję silnika. Samolot zużywa o 15% mniej paliwa w porównaniu do innych podobnych modeli. Dane liczbowe w zakresie redukcji hałasu są równie imponujące: maksymalny poziom hałasu startującego A320neo na poziomie 85 decybeli jest o około 50% niższy niż wersji A320. Zgodnie z obowiązującymi standardami, łączne emisje hałasu są o około 29,8 decybeli niższe niż obowiązujące limity Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), co stanowi znaczny postęp w zakresie redukcji hałasu i emisji w porównaniu do obecnej floty.

Lufthansa LH_A320neo 2

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com | TravelPony.com

Umożliwiają to zmiany konstrukcyjne silników. Silniki PW1100G wyposażono w technologię Geared Turbofan, która umożliwia znaczną redukcję poziomu hałasu i zużycia paliwa przez transformację mocy napędu. Grupa Lufthansa otrzyma 60 samolotów silników wyposażonych w tę technologię.

Ponadto, wszystkie nowe maszyny A320neo i A321neo będą wyposażone w generatory wirów, dodatkowo redukują hałas. Skrzydła wyposażone są w niedawno opracowane, 2,4 metrowe końcówki typu Sharklet, które zmniejszają zużycie paliwa dzięki poprawionej aerodynamice.

Zanim pierwszy Airbus A320neo we flocie Lufthansy, o numerze rejestracyjnym D-AINA (MSN 6801), wyruszy w pierwszy komercyjny rejs do Hamburga 24 stycznia, już pod koniec tego tygodnia zostanie on przeniesiony do swojej przyszłej bazy we Frankfurcie. Oprócz Hamburga, jedną z pierwszych dwóch destynacji A320neo Lufthansy będzie również Monachium.

A320neo oferuje łącznie do 180 miejsc w Klasie Biznes i Ekonomicznej. Wewnątrz kabiny na nowo zaaranżowano przedsionek dla załogi i toalety w przedniej i tylnej części maszyny, co pozwoliło na bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Dzięki temu pasażerowie podróżujący Klasą Biznes będą mogli cieszyć się większą przestrzenią na nogi w przednich rzędach. Nowy układ tworzy również miejsce dla kolejnych dwóch rzędów z dodatkowymi 12 fotelami w Klasie Ekonomicznej.

Grupa Lufthansa zamówiła łącznie 116 maszyn typu “neo”, 45 w większej wersji A321neo. Nowe samoloty przeznaczone są dla Lufthansy oraz Swiss. To zamówienie stanowi inwestycję rzędu 13,3 miliarda dolarów według ceny katalogowej. Do końca 2016 roku Lufthansa ma odebrać 5 nowych maszyn A320neo, które będą również wykorzystywane w hubie we Frankfurcie. Flota Grupy Lufthansa przechodzi obecnie zasadnicze odświeżenie. Łączna liczba zamówień Grupy wynosi 251 najnowocześniejszych maszyn, których cena rynkowa na dzień dzisiejszy wynosi 30 miliardów euro. Nowe maszyny mają zostać dostarczone do 2025 roku.

(Informacja prasowa)