Starty i lądowania w Modlinie możliwe w warunkach trudniejszych niż dotychczas
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, wydał Decyzję, dzięki której Lotnisko Warszawa/Modlin może obsługiwać operacje lotnicze w warunkach atmosferycznych trudniejszych niż dotychczas. Nie oznacza to podwyższenia kategorii systemu ILS, tylko jej rozszerzenia.
„Operacje podejścia precyzyjnego kategorii II mogą być wykonywane w warunkach widzialności wzdłuż drogi startowej nie mniejszej niż 300 m. Operacje startu […] mogą być wykonywane w warunkach widzialności wzdłuż drogi startowej powyżej 125 m.” – czytamy w otrzymanej Specyfikacji.
Do tej pory ILS w kategorii II, którą lotnisko wdrożyło w maju 2014, umożliwiał bezpieczne lądowanie w warunkach widzialności ograniczonej do 350 m. Obecnie lądowanie możliwe jest w warunkach widzialności ograniczonej do 300 m, a operacje startów mogą odbywać się w warunkach ograniczonych do 125 m.
Lotnisko Warszawa/Modlin jest drugim portem w kraju posiadającym system ILS, w zaawansowanej drugiej kategorii.
Od 19 września 2013 r. na Lotnisku Warszawa/Modlin działał system ILS w kategorii I, czyli takiej, jaka obecna jest na 11 lotniskach w Polsce. 1 maja 2014. Port otrzymał certyfikat systemu ILS w kategorii II, którą w Polsce do tej pory wdrożył tylko największy port lotniczy w Polsce, Lotnisko Chopina.
Procedury LVO (Low visibility take-off) realizowane są wspólnie z Kontrolerami ruchu lotniczego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Ostatnie komentarze