Zmiany na Lotnisku Chopina w Warszawie! Nowy terminal, taras widokowy i strona internetowa!
Pierwszy nowoczesny terminal na Lotnisku Chopina odradza się w nowej odsłonie. Po kompletnej przebudowie stracił swój buraczkowy dach, ale zyskał na przestronności i komforcie. Będzie można w nim obsługiwać ponad 20 milionów pasażerów.
Nowy terminal zastępuje stary budynek znany ze swojego charakterystycznego „buraczkowego” dachu i tworzy z dotychczas używaną częścią terminala jednolitą całość zintegrowaną pod względem architektonicznym, technicznym i funkcjonalnym.
Nowy obiekt ma 60 tys. metrów powierzchni, siedem kondygnacji i mieści 1,3 tys. pomieszczeń. Do dyspozycji pasażerów jest 48 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej i sześć stanowisk samoobsługowych (ich liczbę z czasem będzie można zwiększyć). W nowych halach odlotów i przylotów znajdują się kasy linii lotniczych, stanowiska biur podróży, nowe stanowiska wypożyczalni samochodów, a także biura linii lotniczych.
W nowej części terminala pasażerowie mają do dyspozycji 15 nowych sklepów o łącznej powierzchni prawie 3 tys. m kw. Nowością są sklepy z towarami znanych i ekskluzywnych marek, m.in.: Michael Kors, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Salvatore Ferragamo, Burberry i Ralph Lauren, jest również salon Samsunga z najnowszą ofertą tej firmy (jeden z nielicznych na świecie salonów firmowych na lotnisku) oraz sklep z ubraniami i zabawkami dla dzieci marki M&M’s.
Lotnisko poszerza także swoją ofertę gastronomiczną. Na 2,5 tys. m kw. zaaranżowanych zostało 10 restauracji i barów. Nowa powierzchnia pozwoliła na umieszczenie na Lotnisku Chopina oczekiwanych przez wielu pasażerów restauracji typu fast food (m.in. restauracja McDonald’s). Pojawią się też kawiarnie Espressamente Illy i McCafé oraz kawiarnia Bread&Co z rozszerzoną ofertą. Miłośnicy dań restauracyjnych mogą skorzystać z oferty restauracji The Flame i Misa. Nowością jest strefa food court z trzema lokalami ze zróżnicowaną ofertą obejmującą dania fast food, kuchnię włoską i kuchnię polską. Wszystkie te lokale działają we wspólnym systemie płatności, co pozwoli na elastyczny wybór posiłków przez pasażerów. Dużym ułatwieniem dla podróżnych jest otwarcie podziemnego łącznika ze stacją kolejową. Dzięki temu dojście do pociągów wyraźnie się skróci i uprości.
– Inwestycja w rozbudowę terminala stanowi element przemyślanej strategii biznesowej Lotniska Chopina, której długofalowym celem jest stworzenie w Warszawie dużego i ważnego w skali europejskiej ośrodka lotniczego. Chcemy stać się wiodącym portem Europy Środkowej obsługującym rocznie ponad 20 milionów pasażerów. Jestem przekonany, że jest to całkiem realny plan, a otwarcie nowego terminala jest pierwszym krokiem na tej drodze – mówi Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Modernizacja terminala kosztowała blisko 400 mln zł. Wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 6.3 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-13 wyniosła 91 mln zł. Generalnym wykonawcą modernizacji było konsorcjum HOCHTIEF Polska S.A. i HOCHTIEF Solutions AG.
Nowa strona internetowa
Wraz z otwarciem nowego terminala Lotnisko Chopina uruchamia również nową stronę internetową. Serwis funkcjonuje pod dotychczasowym adresem: www.lotnisko-chopina.pl.
Serwis został zmodyfikowany pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Przebudowa strony miała na celu ułatwienie i uatrakcyjnienie dostępu do informacji o rozkładzie lotów i innych usługach dostępnych na lotnisku.
Układ graficzny odświeżonej witryny nawiązuje do najlepszych wzorców ze świata. Charakteryzuje się nowoczesną czytelną stylistyką, opartą przede wszystkim na zdjęciach, co wpływa na atrakcyjność przekazu oraz ułatwia nawigację na stronie. Została ona podzielona na cztery podstawowe moduły: informację o przylotach i odlotach, menu nawigacyjne i sekcję z najnowszymi informacjami o lotnisku.
Witryna stanowi najbardziej wiarygodne źródło informacji o aktualnych wydarzeniach na lotnisku. To nie przypadek, że uruchomienie nowej strony zbiega się w czasie z otwarciem Terminala A po remoncie, które spowoduje wzrost zainteresowania lotniskiem i wygeneruje zwiększony ruch na stronie.
– Spodziewając się wzrostu liczby odwiedzin na stronie w związku z otwarciem zmodernizowanej części Terminala A postanowiliśmy całkowicie przebudować serwis, aby trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Nowa strona nawiązuje do hasła kampanii inaugurującej otwarcie nowej części terminala: „Blisko Świata”. Odzwierciedla jego przesłanie, umożliwiając użytkownikom intuicyjne odkrywania całego bogactwa świata na Lotnisku Chopina – mówi Radosław Paruzel, zastępca dyrektora Lotniska Chopina.
Informacje o startach i lądowaniach samolotów widoczne natychmiast po otwarciu strony są aktualizowane w czasie rzeczywistym i mają za zadanie stanowić najważniejsze źródło informacji dla osób pragnących sprawdzić status konkretnego lotu.
Po lewej stronie witryny dostępne są najważniejsze dane dla osób korzystających z Lotniska Chopina (loty, odprawa, dojazd, parking, usługi, zakupy, terminal). Użytkownicy preferujący docieranie do treści za pomocą słów kluczowych mogą skorzystać też z praktycznej wyszukiwarki treści.
Po przewinięciu strony do samego dołu znajdujemy tam mapę całego serwisu i sekcję z kontaktami. Witryna jest w pełni zintegrowana z kanałami komunikacji społecznościowej Lotniska Chopina.
– Chcemy, by strona ta jak najlepiej odpowiadała na potrzeby użytkowników. Dlatego zachęcamy wszystkich internautów do wyrażania swoich opinii o nowym serwisie Lotniska Chopina. Konstruktywne propozycje weźmiemy pod uwagę przy dalszym doskonaleniu strony – dodaje Radosław Paruzel.
Nowy taras widokowy
Po ponad dwóch latach przebudowy na Lotnisku Chopina uruchamiana jest nowa część Terminala A. A w nim – oprócz nowych, przestronnych hal odlotów i przylotów, 15 nowych sklepów i 10 restauracji i barów – oddawany jest również długo wyczekiwany taras widokowy.
– Wiele osób z niecierpliwością wyczekiwało otwarcia tarasu i dlatego z ogromną radością możemy ogłosić, że ten dzień wreszcie nadszedł. To będzie niewątpliwie jedna z największych atrakcji naszego lotniska i jestem pewien, że będzie się cieszyć ogromną popularnością – mówi Robert Stankiewicz, kierownik Działu Public Relations Lotniska Chopina.
Taras ma blisko 150 m długości. Rozciąga się z niego widok na całą płytę lotniska i pole wzlotów. Doskonale widać wszystkie startujące i lądujące samoloty, można też obserwować obsługę statków powietrznych na stanowiskach postojowych.
Taras czynny jest codziennie w godz. 6-22. Wstęp jest bezpłatny. Z tarasu korzystać mogą wszyscy chętni (także niepełnosprawni) – wejście znajduje się w ogólnodostępnej części lotniska, tuż przy wejściu do stacji kolejowej.
Na tarasie zlokalizowany jest sklepik z lotniskowymi gadżetami, a także pamiątkami z Warszawy. Obok znajduje się kawiarnia z naturalnymi lodami, słodyczami i przekąskami.
Dodatkową atrakcją tarasu widokowego jest również Galeria Lotniska Chopina, w której prezentowane będą zdjęcia i obrazy nawiązujące do tematyki lotniczej i podróżniczej. Pierwsza wystawa zatytułowana „Samoloty – nasza pasja” prezentuje najpiękniejsze zdjęcia spotterów, czyli pasjonatów fotografujących samoloty na lotnisku. Ekspozycje w galerii będą zmieniane kilka razy w roku.
– Zapraszamy do odwiedzania tarasu wszystkich pasjonatów lotnictwa – i tych, którzy często latają samolotami, i tych, którzy o tym marzą. Taras będzie z pewnością atrakcją dla całych rodzin. Jestem pewien, że dzieci będą zachwycone – przekonuje Robert Stankiewicz.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze