Finnair rozpoczyna sprzedaż biletów na loty nowym Airbusem A350 XWB
Finnair rozpoczął nową erę w podróżach pomiędzy Europą a Azją i otworzył nowy rozdział w historii firmy – 9 kwietnia rozpoczęto sprzedaż biletów na pierwsze dalekodystansowe loty Airbusem A350 XWB nowej generacji. Przed rozpoczęciem regularnych rejsów międzykontynentalnych najnowszym A350, Finnair przeprowadzi szkoleniowe loty na terenie Europy, podczas których załogi zapoznają się z pracą na jego pokładzie.
Finnair jest pierwszą europejską linią lotniczą, oraz trzecią światową linią lotniczą, dysponującą tym zupełnie nowym typem samolotu, który znacząco podnosi poprzeczkę komfortu pasażerów, standardów ekologicznych i wydajności operacyjnej.
Finnair jest ponadto pierwszą linią lotniczą na świecie, która zacznie wykorzystywać Airbusa A350 podczas lotów rejsowych do Chin. Codzienne rejsy Finnaira do Szanghaju będą obsługiwane nowym Airbusem od 25 października 2015, a rejsy do Pekinu od 21 listopada 2015.
Loty Finnaira do Bangkoku w szczycie sezonu będą obsługiwane naprzemiennie przez A350 oraz wygodny i nowoczesny A330 od 4 grudnia 2015. Codzienne połączenia do Hong Kongu od 1 lutego 2016 i do Singapuru od 5 maja 2016 także będą obsługiwane naprzemiennie przez A350 i A330.
Kup bilet na stronie Finnair.com
Klienci mogą się dowiedzieć, którym samolotem odbędzie się ich planowany lot, klikając na jego numer podczas procesu rezerwacji internetowej na stronie Finnair.com lub poprzez swojego pośrednika sprzedaży biletów. Zmiany rodzaju samolotu na danym rejsie są jednak możliwe ze względów technicznych.
“Jesteśmy podekscytowani, że udało się nam zrobić ten milowy krok. Chcemy, by przejście na Airbusy A350 odbyło się bez żadnych przeszkód”, mówi dyrektor zarządzający Finnaira Pekka Vauramo.
“Wprowadzenie Airbusów A350 to efekt największego programu inwestycyjnego w 92-letniej historii Finnaira. Flota A350 będzie stanowić podstawę naszych rejsów międzykontynentalnych w nadchodzących latach, odgrywając jednocześnie kluczową rolę w utrzymywaniu trwałej i długofalowej rentowności firmy. W imieniu wszystkich pracowników, mogę śmiało powiedzieć, że nie możemy się doczekać, by powitać pasażerów na pokładzie nowego Airbusa A350”, dodaje Pekka Vauramo.
Finnair złożył zamówienie na 19 maszyn A350 i planuje odebrać pierwsze cztery z nich przed końcem bieżącego roku. Kolejne siedem zostanie dostarczone w 2016 i 2017, a pozostałe osiem między 2018 a 2023. Finnair planuje stopniowo wycofywać swoje A340 do końca 2017, pozostawiając całą flotę szerokokadłubową składającą się jedynie z najwyższej klasy Airbusów A330 oraz A350.
Loty szkoleniowe dla załogi na trasach europejskich
W październiku, przed rozpoczęciem regularnego użytkowania A350, Finnair przeprowadzi loty w całej Europie, podczas których członkowie załogi będą oswajać się z pracą na pokładzie nowego Airbusa. Loty te będą się odbywały w ramach normalnego rozkładu rejsowych lotów Finnaira na trasach europejskich. W tym okresie wiele rejsów na wybranych trasach będzie obsługiwanych przez A350, zamiast przez samoloty wąskokadłubowe.
Pierwszy rejsowy lot obsługiwany przez A350 w ramach serii lotów doszkalających, zaplanowano na 5 października do Rovaniemi w Fińskiej Laponii, a w ciągu następnych dwóch tygodni będą miały miejsce loty A350 do Brukseli, Hamburga, Londynu, Sztokholmu i Wiednia. Pełna lista planowanych lotów szkoleniowych jest opublikowana w Internecie na a350.finnair.com. Należy jednak wziąć pod uwagę, że wszystkie loty tego typu mogą podlegać zmianom.
A350 XWB Finnaira: Nowy standard w komforcie pasażerów
Jasna i przestrzenna kabina jest wyposażona w okna z panoramicznym widokiem i wygodne fotele zarówno w klasie biznes, jak i w klasie ekonomicznej. Stopniowe zmiany natężenia i koloru nastrojowego oświetlenia LED zmniejszają dyskomfort związany ze zmianą strefy
czasowej i pomagają stworzyć uspokajającą i odświeżającą atmosferę. Wszystkie Airbusy A350 Finnaira będą też wyposażone w Wi-Fi, dzięki czemu pasażerowie będą mogli pozostać w łączności, a także urozmaicić sobie lot.
Airbusy A350 zostały zaprojektowane z dbałością o środowisko – w porównaniu z poprzednią generacją samolotów tej klasy spalają o ponad 25 procent mniej paliwa, a także generują proporcjonalnie mniej kosztów operacyjnych. Dzięki temu Finnair i jego pasażerowie znacząco przyczynią się do zmniejszenia emisji substancji szkodliwych dla atmosfery.
W najnowszych A350 zainstalowano też zaawansowany system wentylacji, który wymienia powietrze w kabinie co dwie, trzy minuty. Wprowadzono także system eliminujący przeciągi, strefy z regulowaną temperaturą i urządzenia, które silniej niż dotychczas utrzymują odpowiednie ciśnienie kabinowe, co dodatkowo poprawi komfort i zmniejszy poczucie zmęczenia wśród pasażerów i załogi.
Całkowita liczba miejsc wynosi 297, z czego 46 miejsc znajduje się w klasie biznes w rozstawie 1+2+1 (po jednym fotelu z każdej strony przejścia), co umożliwia bezpośredni dostęp z korytarza do wszystkich foteli. Klasa biznes wyposażona jest w fotele modelu Zodiac Cirrus III, w pełni rozkładające się do pozycji leżącej. W ramach bogatego systemu rozrywki pokładowej pasażerowie będą mogli oglądać na 16 calowych ekranach filmy, programy telewizyjne, słuchać muzyki i korzystać z innych produkcji audiowizualnych dostępnych w wielu językach. Fotele w klasie biznes są wyposażone w gniazdko elektryczne i USB.
W klasie ekonomicznej zainstalowano komfortowe fotele modelu Zodiac Z300 slim-line – odstęp pomiędzy nimi wynosi 31 cali (78,7 cm), a rozstawione zostały w systemie 3+3+3 (po trzy fotele z każdej strony przejścia). W przedniej części klasy ekonomicznej znajdują się 43 miejsca typu Comfort wyposażone w wygodniejsze zagłówki i słuchawki wysokiej jakości. Dodatkowo w tej części przestrzeń na nogi została poszerzona o 4 cale. W całej klasie ekonomicznej fotele wyposażone są w 11 calowy ekran dotykowy, system rozrywki pokładowej i gniazdka USB.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze