Pierwsze Airbusy A350 dostarczone do Monachium pod koniec 2016 roku
Pierwsze Airbusy A350-900 Lufthansy będą dostarczone do Monachium pod koniec 2016 roku. Lufthansa zamówiła łącznie 25 takich maszyn, które w przyszłości będą obsługiwać trasy z portów przesiadkowych przewoźnika we Frankfurcie i Monachium. „A350 symbolizuje nasze wejście do klasy dwulitrowej i jest ważnym krokiem w stronę aktywnej redukcji poziomu hałasu.” – powiedział Thomas Klühr, członek zarządu Lufthansa German Airlines, odpowiedzialny za finanse i hub w Monachium. Tego lata w Monachium Lufthansa korzysta z 26 maszyn międzykontynentalnych, w tym z 17 sztuk A340-600 i 9 sztuk A330-300.
Airbus A350-900 jest bardziej oszczędny niż jakakolwiek inna maszyna. Średnio zużywa 2,9 litra kerozyny na pasażera na 100 km – ok. 25% mniej niż maszyny obecnej generacji. Najwyższej klasy silnik Rolls-Royce Trent XWB oraz aerodynamiczny dizajn pozwolą również na redukcję poziomu hałasu poniżej aktualnie obowiązujących norm.
Sama kabina jest tak cicha, tak to tylko możliwe, dzięki nowej metodzie izolacji i materiałom absorbującym dźwięki. Na pokładzie A350-900 pasażerowie będą też korzystać z szerokich, panoramicznych okien i bardziej przestronnych schowków na bagaże podręczne.
Informacje techniczne
Silnik |
RR Trent XWB-84 |
Długość |
65,26m |
Rozpiętość skrzydeł |
64,75m |
Wysokość |
17,05m |
Powierzchnia skrzydeł |
443m2 |
Max. waga startowa |
268 ton |
Osiągi silnika |
2 x 84 000 lbs |
Max. pojemność paliwa |
138 000 l |
Prędkość przelotowa |
0.85 macha |
Zasięg* |
ok. 9500 km |
Zużycie paliwa |
ok. 2,9 l. /100 pax km |
vs. B747-400 |
-26% |
vs. A340-300 |
-24% |
* przy max. obciążeniu |
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze