Lufthansa rozszerza ofertę Elektronicznej Usługi Bagażowej
Pod hasłem „Flying. Reimagined“ Lufthansa zapewnia swoim pasażerom coraz bardziej dostosowane do indywidualnych potrzeb produkty i oferty usług w trakcie całej podróży. Przewoźnik udoskonala też swoją ofertę Elektronicznej Usługi Bagażowej. Pasażerowie mogą skorzystać z linku na swoich mobilnych kartach pokładowych w aplikacji Lufthansy aby śledzić, gdzie aktualnie znajduje się ich bagaż.
Po przybyciu do portu docelowego, aplikacja informuje pasażerów o szczegółach dot. taśmy bagażowej oraz (od czerwca) o dokładnym czasie dostarczenia bagażu. W ten sposób można wykorzystać cały okres oczekiwania na posiłek w poczekalni lub zakupy na lotnisku. Ta usługa będzie początkowo dostępna we Frankfurcie, Monachium, Stuttgarcie i Mediolanie, a następnie stopniowo rozszerzana na inne porty. Jeżeli w wyjątkowych przypadkach bagaż nie przyleci tym samym rejsem, pasażer otrzyma powiadomienie, będzie móc w szybki i łatwy sposób wysłać zgłoszenie poprzez formularz w aplikacji Lufthansy. Oczekiwanie przy taśmie bagażowej oraz przejście do Punktu Rzeczy Znalezionych staną się niepotrzebne, ponieważ bagaż z łatwością przyjedzie bezpośrednio do domu lub do aktualnego miejsca pobytu.
Kolejną nowością w obsłudze bagażowej jest współpraca Lufthansy z firmą RIMOWA. Elektroniczna Etykieta RIMOWA jest pierwszym cyfrowym i w pełni zintegrowanym mobilnym rozwiązaniem. Sprawia, że podróżowanie z bagażem staje się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Podczas gdy dzisiejsze walizki i torby podróżne muszą być sprawdzane ręcznie oraz posiadać „papierową etykietę”, z Elektroniczną Etykietą RIMOWA pasażerowie Lufthansy będą mogli nadać za pomocą aplikacji swój bagaż z domu oraz w trakcie podróż. Jednym kliknięciem będą mogli przesłać dane ze swojej elektronicznej karty pokładowej na swoim smartfonie do ich bagażu wyposażonego w Elektroniczną Etykietkę RIMOWA poprzez Bluetooth. Informacje dotyczące bagażu wyświetlą się natychmiast na module informacyjnym zintegrowanym z walizką. Bagaż nadany w ten sposób wystarczy tylko położyć na taśmie przy stanowiskach Lufthansa Baggage Drop Off. Informacje dotyczące bagażu mają taki sam rozmiar i kształt jak dzisiejsze etykiety papierowe. Najważniejsza informacja jest zabezpieczona od wilgoci, ciepła, zimna, opadów oraz wstrząsów i nie można jej oderwać. Po udanych testach przeprowadzanych od jesieni ubiegłego roku, wdrożenie rozpocznie się 14 marca 2016 roku.
Równolegle, Lufthansa wprowadza samodzielnie drukowane etykiety bagażowe w ramach współpracy z Komisją Europejską. Pasażerowie rejsów w granicach Unii Europejskiej mogą wydrukować w domu własne etykiety bagażowe na zwykłym papierze i umieścić je w przezroczystej okładce przymocowanej do walizki. Obsługa bagażu na lotnisku przebiega szybko i wygodnie przy automatach Self Bag – Drop oraz w punktach odprawy bagażowej.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze