Lufthansa żegna się z flotą samolotów Boeing 737
31 października, po 48 latach, Lufthansa pożegnała się z flotą Boeingów 737. Dla Lufthansy jest to koniec epoki trwającej prawie 50 lat. Maszyna B737-300 o rejestracji D-ABEC (“Karlsruhe”), udała się w specjalny rejs o numerze LH9922 z Frankfurtu do Hamburga, podczas którego flota B737 została oficjalnie pożegnana podczas wspólnej uroczystości z Lufthansa Technik. Po ceremonii kapitan i dowódca floty Ulrich Pade wraz z załogą udali się w rejs powrotny do Frankfurtu z grupą dziennikarzy i pracowników na pokładzie.
“Lufthansa zawsze podejmowała innowacyjne działania, aby sprostać potrzebom klientów i korzystać z możliwości rynkowych, dlatego odegraliśmy kluczową rolę w tworzeniu i rozwoju floty B737. Będziemy kontynuować to innowacyjne podejście rozwijając flotę najnowszej generacji.” – powiedział Harry Hohmeister, Członek Zarządu oraz Szef Hub Management.
Na przestrzeni lat Lufthansa posiadała 148 maszyny B737 prawie wszystkich generacji. Na początku lat sześćdziesiątych Dyrektor Generalny Lufthansa Technik, profesor Gerhard Höltje, wsparł projekt wspólnego stworzenia maszyny na krótkie i średnie dystanse wraz z Boeingiem. Projekt kabiny oraz umiejscowienie silników pod skrzydłami samolotu zostały zaczerpnięte z floty międzykontynentalnej.
W książeczce dla dzieci z 1960 roku Boeing 707 został opisany jako ojciec, a B727 jako matka małego samolotu nazwanego “Bobby”. Imię się przyjęło. “B737 przez pracowników Lufthansy i fanów lotnictwa zawsze nazywany był ‘Bobby’. Wielu pasażerów i pracowników kojarzy z tym modelem szczególny okres swojego życia. Chcemy podziękować B737 za prawie 50 lat niezawodnych i udanych operacji.” – powiedział Klaus Froese, CEO Lufthansa Hub Frankfurt.
Wraz z rozpoczęciem zimowego rozkładu 29 października, wszystkie pozostałe sześć maszyn B737-300 odbyło ostatnie komercyjne rejsy. W nadchodzących tygodniach samoloty zostaną przetransportowane na Florydę, gdzie zostaną odsprzedane. W przyszłości Lufthansa będzie oferować kontynentalne usługi jednym typem maszyn, co pozwoli na synergię na wielu płaszczyznach, takich jak licencjonowanie pilotów, załóg pokładowych oraz planowanie i dostarczanie części zamiennych. Rodzina A320 Lufthansy składa się obecnie ze 150 A319, A320 oraz A321, a także 4 maszyn najnowszej generacji – A320neo.
19 lutego 1965 roku Lufthansa była pierwszym nabywcą 22 maszyn Boeing 737-100. Prawie trzy lata później, 4 lutego 1968 roku, pierwszy B737 Lufthansy wylądował w Hamburgu. W krótkim czasie Boeing 737 stał się standardowym rozmiarem samolotów średniodystansowych. Oprócz B737-200 w różnych wariantach pasażerskich i frachtowych, pierwszy B737-300 został dostarczony Lufthansie w 1986 roku, oferując wysoki poziom komfortu, wydajność paliwową i niski poziom hałasu w porównaniu do innych maszyn tamtego okresu.
W maju 1988 roku pierwsi piloci zostali przeszkoleni do rejsów na B737. Był to również pierwszy samolot, który „doświadczył” zjednoczenia Niemiec, bo jako pierwsza maszyna wylądował w byłym NRD na lotnisku w Lipsku. 2 października 1990 miał miejsce pierwszy rejs B737 “Sindelfingen” Lufthansy do Berlina Wschodniego. Latem 2016 roku B737 o rejestracji D-ABEK został obdarzony ostatnimi honorami i w malowaniu “Fanhansa Airbus” poleciał do Francji z niemiecką drużyną narodową w piłce nożnej na pokładzie.
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze