Pierwsze Dreamlinery Air France polecą do Kairu i Montrealu

dreamliner-air-france-startujeW pierwszych dniach grudnia b.r flota Air France powiększy się o pierwszy samolot Boeing 787 Dreamliner, który w styczniu 2017 rozpocznie rejsowe loty z Paryża (CDG) do Kairu. Jest to już 500. egzemplarz Dreamlinera wyprodukowany przez koncern Boeinga. Jednocześnie linia Air France ogłosiła, że drugi Dreamliner zostanie dostarczony w kwietniu 2017, aby pasażerowie Air France mogli od 1 maja latać komfortowo do Montrealu w Kanadzie. Nowoczesne, ciche maszyny zużywają mniej paliwa i są bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Dzięki elegancko i praktycznie zaprojektowanym kabinom, nowym fotelom, łączności WiFi i innym udogodnieniom, klienci Air France doświadczą nowego poziomu komfortu w podróży.

W najbliższych dniach linie Air France zaczynają swoją przygodę z Dreamlinerami. Pierwszy z nich zasili flotę przewoźnika 2 grudnia b.r., aby wykonać swój pierwszy rejsowy lot do Kairu 9 stycznia 2017. Drugi Boeing 787 zostanie dostarczony w kwietniu 2017. Jak ogłosiły linie, drugi Boeing 787 – “Dreamliner” we flocie Air France będzie latał na trasie z Paryża (lotnisko Paris-Charles de Gaulle) do Montrealu w Kanadzie. Loty rozpoczną się od 1 maja 2017 i będzie to pierwsza transatlantycka trasa w siatce połączeń Air France, obsługiwana przez ten samolot nowej generacji.

Nowy poziom komfortu między Francją a Kanadą

Nowy nabytek we flocie przyniesie pasażerom Air France wiele udogodnień:

  • Na pokładzie nowego Dreamlinera Air France pasażerowie będą mieli do dyspozycji najnowszy model fotela typu „kokon” w klasie biznes (30 foteli w kabinie), który rozkłada się do poziomu płaskiego łóżka;

  • Dreamlinera wyposażono w nową, udoskonaloną wersję kabiny Premium Economy z 21 fotelami, która aktualnie należy do najlepszych na rynku;

  • W Klasie Ekonomicznej poleci 225 pasażerów;

  • Boeingi 787 będą wyposażone w Wi-Fi na pokładzie, aby podróżni mogli korzystać podczas lotu z internetu, poczty elektronicznej i innych serwisów z wykorzystaniem laptopów, tabletów i telefonów komórkowych;

  • Okna Dreamlinera są o 30 proc. większe niż w innych samolotach o podobnych rozmiarach co oznacza, że nawet podróżni w środkowych rzędach będą mieć dobry widok;

  • Boeing 787 Dreamliner spala 20 proc. mniej paliwa i emituje 20 proc. mniej dwutlenku węgla w porównaniu z wcześniejszymi modelami, jest też dużo cichszy w czasie startu i lądowania z maszynami o porównywalnych rozmiarach

Partner Air France – linie KLM rozpoczęły loty Dreamlinerami rok temu. Aktualnie posiadają 8 maszyn tego typu, które w tym sezonie zimowym obsługują 15 tras: Abu Dhabi, Dubai (Emiraty Arabskie), Muscat (Oman), San Francisco, Nowy Jork (USA), Calgary (Kanada), Rio de Janeiro (Brazylia), Chengdu, Hangzhou, Shanghaj i Xiamen (Chiny), Osaka (Japonia), Colombo (Sri Lanka), Kuala Lumpur (Malezja) i Kair (Egipt).

Obie linie w Grupie Air France KLM zamówiły Dreamlinery o identycznej specyfikacji, aby w ramach wspólnego zamówienia spółki korzystać z m.in. wspólnej obsługi technicznej i warunków finansowania.

Komfortowe kabiny Premium Economy w Dreamlinerze – jedne z najlepszych na rynku

Nowa, udoskonalona wersja kabin Premium Economy, w którą wyposażono Dreamlinery Air France należy do najlepszych na rynku:

  • Fotel w sztywnej obudowie, który rozkłada się do poziomu 130 stopni znajduje się pierwszej trójce na rynku pod względem poziomu odchylenia oparcia;

  • Szeroki fotel o siedzisku 51 cm zajmuje drugie miejsce na rynku wśród konkurencji oferującej klasę ekonomiczną premium;

  • Siedzisko i oparcie fotela dostosowują się do fizjonomii pasażera;

  • Odległość między rzędami siedzeń wynosi 102 cm, co stawia produkt Air France w pierwszej trójce na rynku;

  • Fotel wyposażono w dodatkowe praktyczne schowki;

  • Sztywna obudowa zapewnia więcej prywatności, a także dzięki niej pasażerowie nie naruszają nawzajem swojej przestrzeni, nawet po całkowitym rozłożeniu fotela;

  • Kabina Premium Economy w Boeingu 787 mieści jedynie 21 foteli w 4 rzędach.

Fotel i jego otoczenie to najważniejszy czynnik na pokładzie wpływający na dobre samopoczucie pasażerów. Najnowsze fotele Premium Economy to wynik wspólnej pracy i testów przeprowadzonych przez ekspertów od ergonomii, projektantów, jak też pasażerów i pracowników linii – wszystko po to, aby zapewnić najwyższy standard.

Pasażerowie podróżujący w klasie Premium Economy korzystają nie tylko z podwyższonego komfortu na pokładzie, ale też z dodatkowych przywilejów jeszcze przed podróżą:

  • Priorytetowa obsługa na lotniskach dzięki dedykowanym przejściom SkyPriority (aktualnie serwis jest dostępny na ponad 1000 lotnisk na całym świecie);

  • Pasażer klasy Premium Economy może zabrać o 29 kg bagażu więcej w porównaniu z klasą ekonomiczną: 2 sztuki bagażu rejestrowanego po 23 kg każda oraz 18 kg bagażu podręcznego;

  • Darmowa prasa w podróży i nielimitowana liczba pobrań gazet i magazynów w wersji elektronicznej dzięki aplikacji Air France Press;

  • Możliwość gromadzenia Mil na przeloty nagrodowe i inne benefity w programie lojalnościowym Flying Blue.

Technologia w parze z ekologią

Nowoczesne silniki GEnx-1B, wykorzystanie lżejszych materiałów, bardziej wydajne systemy i najnowsza aerodynamika przyczyniają się do znacznej poprawy wydajności samolotu. Dreamliner spala aż do 30 proc. mniej paliwa w porównaniu z maszynami o porównywalnych rozmiarach. Boeing 787 pozwala także znacznie zredukować emisję spalin. Dreamliner jest też dużo cichszy w czasie startu i lądowania a dźwięk, który wydaje można porównać do hałasu generowanego przez duże natężenie ruchu samochodowego.

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com
Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

Proces produkcji Boeinga 787 generuje mniej odpadów, wykorzystywana jest mniejsza ilość materiałów niebezpiecznych, a te z których zbudowana jest maszyna w dużej mierze nadają się do przetworzenia po zakończeniu okresu eksploatacji. Chociaż eksploatacja samolotu jest przewidziana na 30-40 lat, ważne decyzje w zakresie ochrony środowiska podjęto już na etapie produkcji.

(Informacja prasowa)