Rok 2014 rekordowy dla Boeing Commercial Airplanes
Pracownicy Boeinga pomogli firmie ustanowić rekord, dostarczając klientom w 2014 r. 723 samoloty komercyjne, bijąc tym samym po raz drugi z rzędu rekord firmy. Ponadto zespół sprzedażowy zebrał 1432 zamówienia netto o wartości 232,7 mld dolarów według cen katalogowych, pobijając najwyższy wynik w historii, osiągnięty w 2007 r.
Zamówienia do realizacji osiągnęły na koniec roku 5789 sztuk, co jest kolejnym najwyższym wynikiem w historii Boeinga.
„Jestem bardzo dumny z całego zespołu Boeinga i ciężkiej pracy jaką w zeszłym roku włożył on w sprzedaż i dostarczenie rekordowej ilości samolotów komercyjnych” – powiedział Ray Conner, prezes Boeing Commercial Airplanes.
Wszystkie trzy zakłady produkcyjne Boeing Commercial Airplanes – Everett i Renton w stanie Waszyngton oraz North Charleston w Karolinie Południowej – ustanowiły nowe rekordy dostaw samolotów.
W 2014 r. trzy programy komercyjne osiągnęły znakomite wyniki i ustanowiły rekordy roczne:
- W ramach programu 737 dostarczono 485 tych popularnych samolotów wąskokadłubowych
- W ramach programu 777 dostarczono 99 samolotów
- W ramach programu 787 dostarczono 114 Dreamlinerów, włączając w to pierwszy samolot 787-9 dostarczony liniom Air New Zealand, a także pierwsze bezpośrednie dostawy do 13 linii lotniczych
Wśród 1432 zamówień, które Boeing otrzymał w 2014 r. przodowały zamówienia na 737 Next-Generation i 737 MAX (1104 zamówienia) oraz 777 i 777X (283 zamówienia).
Boeing kontynuuje wprowadzanie na rynek nowych produktów i usług, m.in. inicjując we wrześniu proces produkcyjny samolotu 737 MAX 200, opartego na odnoszącym sukcesy modelu 737 MAX 8. Samolot ten może pomieścić do 200 foteli, zwiększając potencjalny dochód klientów i zapewniając im do 20 proc. niższe zużycie paliwa.
„To był dobry rok, szczególnie w obliczu silnej konkurencji” – powiedział Conner. „W 2015 roku będziemy nadal koncentrować się na realizacji naszych zobowiązań wobec klientów i przygotowywać się do ważnych momentów w naszych programach rozwojowych, w tym rozpoczęcia montażu pierwszego 737 MAX i zdefiniowania konfiguracji końcowej 777X.”
Na 31 grudnia 2014 r., zamówienia, dostawy i zamówienia do zrealizowania w podziale na programy wyglądały następująco:
Rodzina samolotów |
Zamówienia brutto |
Zamówienia netto |
Dostawy |
Zamówienia do realizacji |
737 |
1196 |
1104 |
485 |
4299 |
747 |
2 |
0 |
19 |
36 |
767 |
4 |
4 |
6 |
47 |
777 |
283 |
283 |
99 |
564 |
787 |
65 |
41 |
114 |
843 |
Łącznie |
1550 |
1432 |
723 |
5789 |
(Informacja prasowa)
Ostatnie komentarze