Rok 2014 rekordowy dla Boeing Commercial Airplanes

Rezerwuj nocleg na: Booking.com | Expedia.com | hotels.com | Otel.com

Boeing 787-10 ArtworkPracownicy Boeinga pomogli firmie ustanowić rekord, dostarczając klientom w 2014 r. 723 samoloty komercyjne, bijąc tym samym po raz drugi z rzędu rekord firmy. Ponadto zespół sprzedażowy zebrał 1432 zamówienia netto o wartości 232,7 mld dolarów według cen katalogowych, pobijając najwyższy wynik w historii, osiągnięty w 2007 r.

Zamówienia do realizacji osiągnęły na koniec roku 5789 sztuk, co jest kolejnym najwyższym wynikiem w historii Boeinga.

Jestem bardzo dumny z całego zespołu Boeinga i ciężkiej pracy jaką w zeszłym roku włożył on w sprzedaż i dostarczenie rekordowej ilości samolotów komercyjnych” – powiedział Ray Conner, prezes Boeing Commercial Airplanes.

Wszystkie trzy zakłady produkcyjne Boeing Commercial Airplanes – Everett i Renton w stanie Waszyngton oraz North Charleston w Karolinie Południowej – ustanowiły nowe rekordy dostaw samolotów.

Bilety lotnicze w bardzo dobrych cenach: Skyscanner.pl | Tripsta.pl | Flipo.pl

W 2014 r. trzy programy komercyjne osiągnęły znakomite wyniki i ustanowiły rekordy roczne:

  • W ramach programu 737 dostarczono 485 tych popularnych samolotów wąskokadłubowych
  • W ramach programu 777 dostarczono 99 samolotów
  • W ramach programu 787 dostarczono 114 Dreamlinerów, włączając w to pierwszy samolot 787-9 dostarczony liniom Air New Zealand, a także pierwsze bezpośrednie dostawy do 13 linii lotniczych

Wśród 1432 zamówień, które Boeing otrzymał w 2014 r. przodowały zamówienia na 737 Next-Generation i 737 MAX (1104 zamówienia) oraz 777 i 777X (283 zamówienia).

Boeing kontynuuje wprowadzanie na rynek nowych produktów i usług, m.in. inicjując we wrześniu proces produkcyjny samolotu 737 MAX 200, opartego na odnoszącym sukcesy modelu 737 MAX 8. Samolot ten może pomieścić do 200 foteli, zwiększając potencjalny dochód klientów i zapewniając im do 20 proc. niższe zużycie paliwa.

To był dobry rok, szczególnie w obliczu silnej konkurencji” – powiedział Conner. W 2015 roku będziemy nadal koncentrować się na realizacji naszych zobowiązań wobec klientów i przygotowywać się do ważnych momentów w naszych programach rozwojowych, w tym rozpoczęcia montażu pierwszego 737 MAX i zdefiniowania konfiguracji końcowej 777X.”

Na 31 grudnia 2014 r., zamówienia, dostawy i zamówienia do zrealizowania w podziale na programy wyglądały następująco:

Rodzina samolotów

Zamówienia brutto

Zamówienia netto

Dostawy

Zamówienia do realizacji

737

1196

1104

485

4299

747

2

0

19

36

767

4

4

6

47

777

283

283

99

564

787

65

41

114

843

Łącznie

1550

1432

723

5789

(Informacja prasowa)